Wyjazdy / targi

Studenci łódzkiego ASP na HONGKONG FASHION WEEK

W dniach 16-19 stycznia 2012 odbyły się największe targi odzieżowe w Hongkongu – Hongkong Fashion Week Fall/Winter 2012, które odwiedziły studentki Katedry Ubioru łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.

Program wyjazdów targowych przygotowany dla studentów objętych programem CPM zakładał profesjonalne przygotowanie przyszłych projektantów do pracy w zawodzie.

Czytaj więcej...

Studentki Katedry Ubioru w Nowym Jorku

W dniach 2-3 sierpnia 2011 r. studentki Katedry Ubioru, w ramach projektu Centrum Promocji Mody – Klaster branży tekstylno odzieżowej – Rozwój, przebywały na targach INDIGO – PREMIERE VISION w Nowym Yorku. Są to jedne z najważniejszych, specjalistycznych targów prezentujących najnowsze tendencje, propozycje w drukach na tkaninach. Każdy projektant wie, jak ważną rolę odgrywają w kolekcji druki, to po nich rozpoznaje się często sezon kolekcji. To one przyciągają uwagę, stają się elementem wyróżniającym. Najważniejsze i najbardziej wpływowe targi druków to właśnie targi Indigo pokazujące nowe tendencje w drukach na kolejny sezon. Trzy razy w roku prezentują najnowszą ofertę, skupiają około 100 wystawców, w tym najlepsze światowe pracownie projektowe, jak również wydawnictwa i biura trendów. Kompleksowa oferta kreatywnych wzorów druków, haftów, aplikacji pozwala znaleźć interesującą, inspirującą propozycję. Około 2500 osób przyjeżdża na każdą edycję, w celu przygotowania ciekawej, nowej propozycji na kolejny sezon. Wśród wizyt zarejestrowanych byli także liderzy branży, tacy jak Aeropostale, Calvin Klein, Donna Karan, Ellen Tracy, Polo Ralph Lauren, Vera Wang. To miejsce poznania najnowszych tendencji, propozycji oraz technologii nanoszenia nadruków. Poznaniu tej wiedzy sprzyjają także liczne wykłady i seminaria towarzyszące targom, w których udział brali także studenci.

Czytaj więcej...

Wyjazd na targi CPM w Moskwie

W ramach programu Centrum Promocji Mody w dniach 21-24.02 2011r. studentki Katedry Ubior – Aleksandra Bąkowska, Katarzyna Waśkiel, Joanna Berlińska , Monika Pieczonko, Monika Błażusiak, Daria Krawczyk, Iwona Janik, Wioletta Wykowska, Ewelina Klimczak, Paulina Ptasznik, Katarzyna Pałcik - przebywały na targach CPM w Moskwie.

Czytaj więcej...

Wyjazd na targi Pitti Uomo we Florencji

W dniach 11.01 – 15.01.2011r. studentki Katedry Ubioru, w ramach projektu Centrum Promocji Mody – Klaster branży tekstylno odzieżowej – Rozwój, przebywały na targach Pitti Uomo we Florencji.

Czytaj więcej...

Targi Premiere Vision w Paryżu

W ramach programu Centrum Promocji Mody w dniach 13-15.09 2010 r. odbył się pierwszy z zaplanowanych wyjazdów na targi. Był to wyjazd na targi Premiere Vision w Paryżu. Celem było zapoznanie studentów biorących udział w programie z typowymi metodami pracy podczas przygotowania kolekcji, pokazania jak powstają i jak są prezentowane ogólne tendencje z rocznym wyprzedzeniem realizowane przez instytucje zajmujące się opracowaniem kolorystyki oraz materiałów. Udział w tych targach to jeden z najważniejszych elementów pracy projektanta, zarówno tego pracującego na własny rachunek, jak i tego zatrudnionego w firmach.

Czytaj więcej...

Zasady realizacji działania merytorycznego pt. Organizacja programów szkoleniowych w celu wspierania procesu dzielenia się wiedzą poprzez udział w międzynarodowych targach dla branży tekstylno – odzieżowej

Organizacja programów szkoleniowych w celu wspierania procesu dzielenia się wiedzą poprzez udział w  międzynarodowych targach dla branży tekstylno – odzieżowej.  W ramach tego działania zorganizowane będą  wyjazdy na międzynarodowe targi o strategicznym znaczeniu dla branży. Działanie to będzie miało charakter informacyjny i edukacyjny, wpłynie pozytywnie rozwój przedsiębiorczości i konkurencyjność studentów. Wyszczególnione poniżej imprezy zostały dostosowane są do charakteru wskazanej  przez nas branży, która objęta jest niniejszym projektem -   „branży mody” . Członkowie powiązania to studenci i absolwenci Wydziału Tkaniny i Ubioru. Innowacyjne rozwiązania technologiczne, zarówno z dziedzin technicznych jak i artystycznych prezentowane są podczas  strategicznych dla branży imprez wystawienniczych. Jednym z działań, które będzie miało znaczący wpływ na rozwój zawodowy  studentów  to wyjazdy w celach informacyjnych na światowe targi mody i technologii włókienniczych. Realizacja tych zadań umożliwi im zapoznanie się obowiązującymi trendami, zarówno na poziomie konstrukcji odzieży, doboru kolorów do kolekcji  na przyszłe sezony, wzorów, tkanin, dzianin, dodatków. Uczestnictwo w seminariach i konferencjach podczas światowych  targów  dostarczy wielu informacji na temat kierunków rozwoju branży na przyszłe lata. Studenci i absolwenci  będą posiadali wiedzę, która pozwoli im dostosować swoje pomysły i pracę do obowiązujących trendów. Efektem tego działania będzie podniesienie innowacyjności oraz rozwój przedsiębiorczości osób należących do powiązania kooperacyjnego.

Pełny dokument dotyczący zasad działań - POBIERZ